kentut-bahagian satu


nampak tajuk entry tu?nampak seperti tak senonoh kan?HAHAH.
okok takpe,KENTUT sangat familiar dalam kehidupan kita sebagai manusia kn.
so tak perlulah nak memalu dengan aku.HAHA.
soalan aku pernahkan korang menghadapi masalah tak boleh kentut?
HAHA,yeah aku pernah menghadapinya dikala angin dalam perut taknak keluar.
sakitnya amat melampau,boleh rasa nak muntah kadang-kadang tauuuu.
kira kalau pergi klinik,cakap kat doctor,sakit perut tak boleh kentut,sangatlah funny pd doctor tu.
tahan gelak je doctor tu....

sebenarnya entry ni aku buat nak share pasal fakta kentut.HUHUHU.

korang tahu dr mana gas kentut datang?gas tu datang daripada udara/gas yg korang sedut tiap saat,dan gas tu bercampur dengan gas sedia ada,tulah perut korang angin2.bila gas sedia nk keluar maka terKENTUTlah koranggg....

korang nak tahu kenapa kentut tu busuk?haaaa,kalau korang nk tau pengambilan makanan yg banyak sulfida(aku pun tatau ape bende),tp aku rasa makan macam telur rebus lah!try makan telur rebus,pastu korang kentut dan bau sendiri.amacam,wangi? :D

korang nak tahu kenapa kentut berbunyi?HOHOHO,sebabnya adalah kerana getaran angin bergesel dengan lubang dubur...dan!kekuatan bunyi kentut itu adalah bergantung kepada kelajuan pelepasan gasssss korang,dimana juga bergantung pada betapa ketetatan dubur....

haaaa,macam mana?paham dah pasal kentut?HEHEHE.untuk entry seterusnya aku akan sambung lagi pasal kentut nih.macam best jek nak share dengan koranggg ;)

btw,thanx for reading guysss!

3 says:

aienalias said...

saya suka kentut!!! bhaha!

FARADYNA ISKANDAR said...

saya jugaaaa.lalalala ;)

fendy said...

info 'kentut' yang bagus. :p
tq.