Changes.

Simple headline.
Changes.

Changes means perubahan. Siapa tak faham maksud perubahan? Angkat kaki!
Aku kakikan korang nanti. Hahahaha.

Lets go to the serious part.
Small changes in our life will change the whole life.
In malay we call it anjakan paradigma! not Paradigm Mall ok. U got it?

To start changes, you must be brave. and identify what kind of changes you want to do, and what is the purpose of the changes.

Bila kita hendak berubah, jangan takut. berubah sehabis baik, ia akan membantu kita lebih terbuka dalam kehidupan yang singkat ini. Membawa kita ke jalan lebih baik. Membawa kita ke jalan yang lebih tenang. Membawa kita ke jalan yang lebih indah sebelum nyawa kita ditarik.

Seandainya kita sudah cukup selesa dengan kehidupan kita hari ini, mungkin kita tidak akan terfikir langsung untuk berubah. Adakah ini yang terdetik dalam hati kita? "Kehidupan aku cukup sempurna dan tidak perlukan perubahan". Begitu angkuhnya kata kata itu. Wahai kawan kawan semua, janganlah terlalu mudah selesa dalam hidup.

Saat ini, kita masih belum menyempurnakan diri kita dengan amalan. Ayuh kita lengkapkan diri kita dengan segala bekalan. Dunia dan waktu tidak menunggu kita.

Saat ini, kita masih belum menyempurnakan aurat kita. Ayuh kita sempurnakan aurat kita dengan sebaiknya. Ajal dan maut tidak menunggu kita.

Saat ini, kita masih lalai dengan dunia, memperhambakan dunia dalam hidup kita. Ayuh tinggalkan yang segala yang melalaikan, kembali kepada yang membawa kita ke jalan yang benar.

Selagi kita masih mempunyai nafas, selagi hidup kita masih berbaki, berubahlah kita kepada yang lebih baik.
Pesanan buat semua dan diri saya juga.

Sekian,

diddy

0 says: