BERBUKA

bila cerita psl berbuka byk sgt cte yg terlintas dlm kepala otak aku ni .

wat masa ni juadah berbuka aku kt poli masih lagik dibeli mengikut nafsu .
mana tahan kn , tgk itu ini rasa nk beli semua walaupun tak semua sedap , haha .

hari pertama aku bantai beli kueh teow , bee hoon , kuih ape tah , air tembikai .
huhh abes empat ringgit tapi tak habes bee hoon tu pon !

hari kedua , aku beli kueh teow lagik , gula melaka , apam balik , air soya dgn lauk ikin bilis sambal petai . hoho . sekali lagik dibeli mengikut kehendak nafsu yang lapar membuak-buak . haha .
berlaku pembaziran lagik , tak abes apam balik tu . terbalik betol rasanya tuh .

so hari ketiga berbuka di rumah sendiri dgn family , makan lempeng cicah dgn asam pedas . fewwww sedap sekali rasanya , ditambah ns goreng + bubur lambuk , huhu sedap2 .tapi tetap terbazir , xabes lah katakan . hoho .

begitulah cte berbuka aku untuk beberapa hari awal puasa . sila lah jgn buka ikot nafsu kerana anda akan berasa amat lesu kemudiannya . haha .

makan sedikit , disambung selepas tarawikh adalah lebih baik :)

0 says: